mandag den 22. september 2014

Når vi vinder i lotto... Og opskrifter

Ligesom så mange andre, så har vi også tanker om hvordan vi ville bruge pengene, hvis vi nu var så heldige at vinde i lotto.
  • Tage kørekort og anskaffe en dyt til mig (så kan manden drøne rundt i Skodaen :D )
  • Købe et renoveringsprojekt på landet
  • Holde fri fra studierne et års tid og koncentrere mig om at komme i topform
  • Købe en ny bil til min mormor
  • Betale for min kusines efterskole
  • Sørge for mine svigerforældre
  • Rejse til New York
  • Sove længe

Nogle af tingene kan selvfølgelig klares uden vi vinder i lotto - men det ville være liiiige være det lettere.

Det er mandag, og jeg har det underligt. Det slog mig i går, at jeg har aborteret. Selvfølgelig har jeg vidst det, men det var som om det bare ramte i går. Det er måske fjollet, men tanken gjorde simpelthen SÅ ondt.
Jeg glæder mig til at blive mor, og gøre kæresten til far. Jeg glæder mig til at blive en lille familie, også selvom kæresten tit pointerer, at vi ER en familie; ham og jeg, og vores dejlige dyr. En familie jeg elsker. Men... Det er som om, at det sidste mangler.
Det er nu 3 ½ år siden jeg fandt ud af for første gang, at kæresten havde gjort mig gravid. Og denne abort er den 4. mens vi har været sammen.
Jeg ved godt, at det "bare" er en tidlig abort - jeg har ikke prøvet at nå dertil, hvor jeg  har set et bankende hjerte på en scanning, jeg har ikke mærket barnet sparke, det har "bare" været et foster. Men hvor jeg dog er træt af at høre det. Jeg er træt af at få at vide, at jeg skal være glad for, at det er sket tidligt. Glad?! Det er sådan noget folk, som ikke har prøvet at være igennem gentagne aborter, siger. De, der har haft "perfekte" graviditeter.
Jeg har vidst i 2 uger, at jeg var gravid, og det er utroligt så hurtigt man vænner sig til det. 2 uger, hvor hjertet fyldes med kærlighed.
Jeg har aborteret. Igen. Øv, hvor er det noget lort. ØV!

Men det skal ikke være dårligt alt sammen. I dag har jeg været hjemme, hygget lidt om hjemmet og om mig selv. Der er blevet vasket tøj, og gårsdagens opvask er taget. OG jeg er kommet videre med min drage, som man ikke kan se er en drage endnu.
Til aften skal der hygges med god mad; jeg har taget en roastbeef op ad fryseren. Dertil bliver der serveret Kartoffelmos, ærter og bearnaise a la Knorr.


Den perfekte Roastbeef

Grydestegt

1 roastbeef
25 g. smør

I en tykbundet gryde smeltes smør og roastbeefen brunes af - 12 minutter på hver "side" (Sådan en roastbeef er gerne 3kantet.. agtig :) ), hvorefter den skal hvile i 12 minutter.


Kartoffelmos

ca. 1 kg kartofler
50 g smør
1-1½ dl mælk
Salt, peber

Skræl kartoflerne og i mindre stykker. Kog kartoflerne UDEN SALT til de er møre. Når kartoflerne er klar drænes de for vand og smør tilsættes. Lad kartofler og smør stå under låg til smørret er smeltet. Pisk kartoflerne til mos, tilsæt mælk undervejs. Smag til med salt og peber.


Herhjemme bruger vi en elpisker når vi laver kartoffelmos - det synes jeg giver en meget mere luftig kartoffelmos - til tider bruger jeg mere smør en opskriften anviser, men det er en smagssag.
Velbekomme!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar